Community Update

Digital Empowerment Toolkit Now Available!

At World Pulse, we recognize the need for ongoing learning—for you and for your community! Our toolkits aim to provide the resources you need to advance your social change work.

We are excited to introduce our Digital Empowerment Trainers’ Toolkit, a dynamic resource to help you bring the benefits of connecting online to women in your community. Check it out today! »

Tell Us Your Questions About Voices of Our Future

Greetings from the World Pulse Online Community Team! We are honored and excited to see so many women interested in joining the maiden voyage of Voices of Our Future. Even more, we are filled with joy, hope and inspiration to already hear the beautiful cacaphony of voices rising from this group.

As this is our pilot year, we are eager to hear from you, the applicants, what questions you have about the program and specifically, about the application process itself. It's less than a month away!

We hope you will share your questions, comments, suggestions and dreams for the program with us. While we cannot guarantee that we will have an answer to every question or be able to implement every suggestion, we do guarantee that every question, comment, suggestion and dream will be heard.

In Spirited Partnership and Love,
Lisa, Jade, Janice, Leah, Jennifer and the entire World Pulse Team

Comments

OOLUSS's picture

Questions, Questions

Hello there,

Many thanks for this post. I'm still trying to get a hang of how every thing here works. Here are my questions
1. How do I go about editing some of the posts in my journal? because I have tried to on a few ocassions and this morning too and I keep getting the red alert that that my post has already been modified by some one else and that my changes cant be saved.
2.When I join a group do all my journal posts automatically appear on that group's journal? or do I need to re post on thet specifi group's journal?

cheers,

Ooluss

Lisa's picture

Some helpful info

Hi Ooluss,

1. Above your post's title there are three tabs: view, edit, flag. Click on the edit tab. After you've made changes click on submit at the bottom. Are you still getting a red alert??

2. Your journal entries only appear in your journal. If you would like them to also appear in a group journal you will have to re-post them in that specific group's journal. We do have some exciting features in the works! Soon,when you post to a group journal that activity will appear on your profile.

Does this answer your questions? Any others?

Best,

Lisa

jaberbock's picture

Traducción de la primera tarea

Hola Jennifer,

He traducido libremente, pero ateniéndome al espíritu el texto, porque la traducción automática era un tanto macarrónica. Espero que les sirva a los demás participantes.

Medios de comunicación y empoderamiento de las mujeres

¿Cuál es el panorama político?

Las mujeres son sistemáticamente excluidas de los principales puestos de decisión económicos y políticos y sus voces están drásticamente infrarepresentadas en los medios informativos internacionales. Desde que la presencia en los medios de comunicación es una de las formas más visibles del poder y la autoridad, la decisiva contribución de la mujer para resolver los problemas globales mundiales y enmarcar los debates de políticas públicas es directamente proporcional a su representación en los medios de comunicación.

¿Por qué escuchar a las mujeres?

Cuando las voces de las mujeres son escuchas y apoyado en los medios de comunicación de forma equitativa, eso se traduce en un mayor bienestar de las familias y los niños, mayor inversión en educación y cuidado de la salud, un incremento del crecimiento económico y la creación de empleo, así como en una mayor transparencia y control financiero. Su presencia acelera la recuperación que sigue a un trauma social, además de potenciar el intercambio de información y la solución de problemas. Y lo que es más importante, fortalece las redes de la comunidad, la protección del medio ambiente, el proceso democrático, aparte de fomentar las artes, la cultura y la creatividad.

En todo el mundo las fuentes de información son las que dilucidan lo que es digno de obtener la cobertura mediática y lo que no, lo que se traduce en que la difusión de la información viene dada sólo por la perspectiva de quienes ejercen el poder (womensnet.org). Por ello, otorgándoos poder como individuos os estamos empoderando para informar al mundo desde vuestras perspectivas únicas e irrepetibles. Al estar menos representadas en los medios de comunicación, las mujeres tienen la posibilidad de generar una representación más justa y adecuada de sus vidas en los medios de comunicación. El periodismo ciudadano a través de herramientas como PulseWire ofrece una oportunidad a las mujeres de dar rienda suelta a su voz para ser oídas a escala global. Y en ese nuevo papel de creadoras de los medios de comunicación, no hay historia que no puede ser contada.

Mientras las mujeres han permanecido relegadas en la periferia de los procesos oficiales de paz y reconstrucción, a pesar de su papel fundamental tanto en la familia como en la comunidad, en los últimos años ha prevalecido la idea de que para que una paz sostenible prospere, las mujeres deben participar en su puesta en marcha (UNIFEM). Al actuar como portavoces de sus comunidades, las mujeres en calidad de periodistas ciudadanas pueden ayudar a dar forma a las decisiones que afectan sus propias vidas y la de sus comunidades, así como a fomentar una mayor cohesión social e igualdad de género. Una serie de organizaciones de todo el mundo cuentan con programas para formar a mujeres en el periodismo ciudadano y crear un espacio para ellas en el que poder actuar como reporteras de sus propias vivencias. Impulso para el Mundo y su programa Voces del Futuro es un gran ejemplo de todo ello.

Magazine »

Read global coverage through women's eyes

Inside Congo's Growing Sisterhood

Inside Congo's Growing Sisterhood

Community »

Connect with women on the ground worldwide

Face to Face with the U.S. Special Envoy to DRC

Face to Face with the U.S. Special Envoy to DRC

Campaigns »

Be heard at influential forums

WWW: Women Weave the Web

WWW: Women Weave the Web

Programs »

Help us train women citizen journalists

World Pulse Voices of Our Future

World Pulse Voices of Our Future

Blog »

Read the latest from World Pulse headquarters

Highlights of the 2014 World Pulse LIVE Tour

Highlights of the 2014 World Pulse LIVE Tour

Partners »

Join forces with our wide network of partners

Nobel Women's Initiative

Nobel Women's Initiative